tisdag, januari 16, 2007

15 & 16/1

Okej alltså ja skippar ett par dagar för ja har inte gjort så mkt speciellt dom dagarna, parken har varit stängd och är fortfarande stängd så ja har mest glidit med frida och hennes kompis maria eller ja, det gjorde jag 2 dagar, igår åkte jag lite med jonas.

Hur som helst, Lördag och söndags så åkte jag med frida och malin, och på lördag kväll skulle vi bege oss ut o hitta nåt kul att göra, men nä det var inte en själ ute på byn den kvällen så vi rundade av redan vid 12, lite trist men jaja.

Söndag så var de också en lugn kväll, mer folk ute, jonas DJade på wersens och det var riktigt kul att höra honom spela, han är duktig, jag är glad att han ändå orkar lägga ner lite tid på mig och lär mig saker, vi ska väl lite längre fram styra upp så ja kan få spela lite o lära mig beatmixa riktigt och eventuellt spela lite låtar då och då när han ska spela, riktigt kul. Den kvällen var vi först på wersens då och hörde på jonas och snackade med massa folk, jag som den kvällen hade gått ut med frida och maria dansade en del och skrattade åt några killar vi tyckte dansade roligt och såg roliga ut, 2st med tighta tshirts från sthlm tror jag, he!

Aja sen då så hängde jag med jonas och roger en kvart eller så till Dippan som det heter, det var kul. Det var lite festligt där för att en utav jonas bättre kompisar är tillsammans med en tjej som heter anna, och anna var där. Hon började klänga och vara på jonas otroligt mycket och efter jonas nästan skällt ut henne slutade det med att hon bet honom i armen så det började blöda.. galna biatch

Det var den kvällen, det blev lite bråk utanför max och annat onödigt men annars kom jag väl hem runt 3.

Igår då!

Det var en bra dag, först upp ganska sent i backen, runt 11, idag var det kasst väder, plusgrader och tung snö så det blev att avbryta åkningen halv 2 och gå bada bubbelpool ett par timmar, det var härligt värre.

När vi sen kommit hem blev de helt plötsligt dags för att gå in till grannen på förfest, så vi staplade in i den 250kvadrat stora lägenheten som våra grannar har.. ja lite fusk jäfört med våra 75. Men där var de kanske 10st bara sesongare som var där och det krökades friskt. Det var lite komiskt för att när ja kom in dit satt de ett gäng vid ett bord och spelade dam, därbland en tjej som ja tyckte såg riktigt bra ut, vältränad och söt. Jag tänkte typ, gött en i min egen ålder, men ja haha, jag fick sedan reda på att hon var 30 bast, mjo det var det sjukaste jag hört på länge, jag blev helt chockad.. men ja kvällen fortsatte för de.

Idag var de måndagsklubben och enligt de er erfarna sesongarna var det en riktigt bra fest, och ja, det var de. Vi drog upp till tott där festen skulle vara och sedan var de så bra drag hela kvällen, en riktigt bra DJ spelade och när ja stått och dansat säkert 2h så var allt slut fast hela publiken stog och nynnade den senaste låten som han hade spelat, "White stripes - seven nation army" men en house mix klart, ruggit fet alltså. En utav de bättre kvällarna hitintills.

Idag har de varit deg hela dagen, jag och jonas har suttit o laddat hem massa musik och ja försöker lära mig lite hur house scenen fungerar, för jo ja har bestämt mig för att lära mig mixa och köra house. För alltså, hiphop i all ära, men house slår all party musik.

Slutligen då, ikväll blir det nog verkligen deg för mig, ska snart duscha och gå ner handla mat och tillaga den. Funderar på att dra in till Wersens och lyssna lite på jonas, kanske lära mig nåt bra. Men ja jonas ringde nyss och sa "det har snöat så in i h-vete, kommer bli sjukt imorgon" så imorrn blire puder och då ska man vara på topp ;)

O just ja, lördag börjar jag på wersens, det blir kul.


LÄS FAQn om ni undrar almäna frågor om mitt boende eller så.
Ni kan också kolla bilddagboken för lite bilder på mitt boende o så.


Kärlek vänner

Inga kommentarer: