onsdag, januari 10, 2007

FAQ

Ok tja tjena, nu är jag här, bosatt i åre eller vad man ska kalla det och mitt internet har nu börjat fungera så ja kommer kunna lägga upp bilder o sånt kul när jag skaffar mig en kamera...

Man brukar alltid ha en sån frågeställning när man skall skriva stora arbeten och så.. detta är ju inget arbete men detta kommer bli lite av vanliga frågor som folk frågar.

alltså en FAQ för er som är lite pålästa ;)

1, Varför flytta till åre?
Förutom att skidåkning är det bästa jag vet här i livet just nu så är svaret ganska enkelt. Jag hatar vardagen, sommaren = helg hela tiden, bo i åre = helg hela tiden, jag kommer troligen inte ha en aning vilken dag det är snart, jag har den tendensen att inte bry mig.

Men ska man vara lite allvarlig också, detta är en livserfarenhet, nått jag kommer ha nytta av på många sätt, ja kommer knyta massa nya kontakter, osv osv.


2, Hur bor du?
Jag bor i en 70m2 stor lägenhet med 6 andra personer (alltså det är trångt men mysigt ;). Lägenheten ligger 5minuter med skidbuss utanför åre i Björnänge som det heter, det är skönt att bo utanför åre så man slipper allt kaos en liten stund på dygnet iallafall.


3, Vilka bor du med?
Jonas - 26årig snubbe från sthlm, ursprungligen från nått nära skåne.. återkommer
(Roger "Fox" - samma som ovan, dock bor han bara tillfälligt då jonas bror jesper kommer bo här istället)
Jesper - 21åring från samma ställe som sin bror jonas.
Johanna och Johan - båda från gbg, dom är kanske 25?
Frida - 19år (87a) från gbg, faktiskt boende vid kungsten och har ungåtts med mycket folk jag känner, det är nästan så vi skulle kännt varandra. (jag delar "rum" med frida också)


4, Vad ska du göra i åre?
Drar det kort, jobba, åka skidor, träffa folk, göra andra dumma saker.


5, Vad ska du jobba som?
Just nu verkar det som att jag kommer jobba som diskare på Wersens resturang och bar som ligger mitt inne i åre, jonas och roger jobbar även där.




Fler frågor jag tycker är "vanliga" kommer jag lägga här och sedan bara berätta vad jag gjort under dagarna, så detta kommer vara en referens till mina framtida bloggar ;) seriöst som attans.

Nog av FAQn.

Inga kommentarer: