lördag, januari 27, 2007

22-27e januari

Okej, då ska vi se här.. längesedan ja bloggade fafktiskt men varit borta mycket den här veckan så här ska vi se...

22e, måndag.

I måndags var jag och åkte tror jag, ja kommer inte riktigt ihåg men ja tror det... jag jobbade sen på kvällen. Det var bra åkning och så... bah.. ja hoppar lite framåt.


23e tisdag

Ok, denna dagen kommer jag ihåg vad ja gjorde iallafall, jag gick upp 9, tog 945 bussen och idag skulle jag åka med frida mfl, det var riktigt kul, vi åkte mest i rödkullen, körde mycekt småjibbing och satte nåra sköna 3or med mute eller japan, mm rätt soft.

Vi träffade lite av fridas arbetskamrater som vi var och åkte med, nåra från karolinen och nåra från tott, det var riktigt trevligt faktiskt. Den kvällen sedan var det bara deg, det blev en rulle på tvn, och mycket snack, jag o frida åt lite mat haha, det var roligt faktiskt.. det var inte så mycket speciellt som hände denna dag.

24e onsdag

Hallal halla, denna dagen så var jag uppe i backen vid 12 för ja glömde ställa klockan min, men de gjorde inte så mycket, jag åkte iallfall till rödkullen och värmde upp, jag var helt off axis och gjorde faktiskt nästan några korkade 3or utan vilje då.. men det var fett ändå, efter kanske 2h hoppande och småjibbande hade jag satt några riktigt sköna 3or mute och så..

Jag träffade då jonas, johannes mfl, som skulle fika vid en värmestuga där i rödkullen så jag följde med dem in o köpte en kopp choklad, vi tog en snabbing, kanske 15min, sedan drog vi upp till skutan och åkte där.

Riktigt bra åkning alltså, det var grymt i pisten, mycket små hopp och drops vid sidorna och bra med _öppen_ puder, oj oj , fick säkert 3-400 meter med knädjup puder och bara njuta av, bästa åket jag gjort än denna sesongen. helt lyrisk var jag..

Senare denna dagen städade vi faktiskt vår lägenhet, damsög o sånt, de såg faktiskt bra ut ett par dagar, men nu ser de ut sm skit igen.. men men.

Efter vi städat drog jag jonas frida till tott och bubblade lite bubbelpool, bastade och sånt skönt, mmm..

Kvällen avslutades sedan med bio! Dejavu, cool film, och sedan nåra timmar vid skivspelarna @ wersens. en härlig kväll helt enkelt.

26e torsdag
Var i backen 12, det var så dimmigt på morgonen så ja brydde mig inte om att gå upp tidigare, åkte till rödkullen och nötte hopp hela dagen, åkte sista timman med Dan och larsa + 2 locals, ja alltså dan och lars är 2 snubbar som frida lärt känna, en från sthlm och en från långt upp, lars är inge vidare åkare men ruggit schysst, dan däremot åker både bra skidor och bräda, dessutom tävlar han i longboard, han är sponsrad och grejor, så ja ska åka med honom sen fram till våren var tanken, riktigt sköna snubbar faktiskt.

Idag kom 3orna cleeeant och också första 5an för året, känndes bra, hoppas hinna åka ett par dagar till så ja kan nöta in den lite bättre och sedan ge mig på 7an, härligt.

Efter backen var det p-mat kl 16, där satt vi och snackade nån timmar alla arbetande på wersens dvs, trevligt. Efter det var de hem, duscha, göra sig iordning.

Denna kväll vare dags att festa till det lite, eftersom alla hade fått lön var alla glada (jag får inte min första lön förän februari...). Så det var hummer, krabba, kräftor och räkor, även kallad platau, som väntades, och lite champang till det. Vi hade en riktigt trevlig kväll, jag jonas marcus och stefan. Det bästa var ju att efter vi suttit och ätit massa skaldjur hade petter sin klubb också, så vi var uppe på "Bamba" som den kallas och det spelades bra hiphop hela kvällen, petter gled runt och tog åt sig fame som alltid, det var rätt kul att se honom.

Vi fick även en skiva "From dlx with love", riktigt bra mixtake faktiskt, ett utav de bättre på länge. Skaffa det!

26e fredag

kort, satt på lok o latte och lirade alfapet i några timmar, började jobba 3, ja.. var inte så mycket mer med de.. kom hem 3, helt kaos med taxi bilar igår natt, miljarder norrmänn som är här just nu.. :P



Ja idag har de inte hänt mcket, det är halvt storm ute så ja har bestämt mig för att inte åka så ja sitter här o bloggar istället. Börjar jobbet kl 16,30 så det ska bli en jobb kväll idag med, men det är bra, för man tjänar pengar.

Men ja.. hej tja tjena tjarå, peas.

Inga kommentarer: