fredag, oktober 06, 2006

Benjamins loggbok

Jag tänkte att jag tar och lägger ut den Log som benjamin har skrivit en dag, kanske finns mer från honom men detta hittade jag iallafall, för er som inte sett den eller inte hittar på dsg.nu sida. Jag har faktiskt bloggat själv idag, så missa inte bloggen under benjamins, ligger också med ett fett album där!

060924

Jag blev väckt 07:00 och var inte överdrivet pigg kan man säga. Men jag tänkte att jag skippar frukosten och ligger och drar mig till uppställningen som börjar 08:00. Idag var det babords vakten som hade vakt, vilken är min vakt, och jag var ”backis”. Det betyder att jag har varit i byssan hela dagen och diskat och bakat med två andra. Men vi använde idag också den nya potatisskalaren som FUC har införskaffat till skutan för första gången. Dagen rullade på i byssan och vid 15:30 var det fika och roddtävling, och det var verkligen skoj.

Tävlingen gick ut på att ro en 200 meter lång sträcka och runda en boj och sedan ta sig tillbaka de 200 meterna, de hela ägde rum mitt inne i kanalen här i Lübeck, vilket var väldigt trångt med alla båtar som ofta kör förbi. Fast tävlingen blev lite försenad på grund av att en tysk tog en av bojarna, som man skulle runda. Så vi fick säga att den tillhörde oss, då gav han tillbaka den som tur var, annars hade inte blivit någon tävling, dessa tyskar. Det var 10 st lag, och det snyggaste laget var ”Rowing is a Handjob” som var enhetligt klädda i linnen och shorts.

Vinnarna i tävlingen var ”Immigration dudes” som bestod av två norskar och en finne. Fast många säger att det var ”Rowing is a Handjob” som vann för de hade bästa tiden av alla, men i finalen så knäckte de en åra så ”Immigration dudes” vann, ganska mycket på ”walkover”. Och efter det ståhejet så var klockan 18:00 och det betyder middag, som var dillkött och potatis.

Idag var det andrekocken som lagade maten, alla var nog relativt nöjda efteråt. Det tog två timmar att diska allt, och vi var tre personer, det är ganska mycket. Men nu är vi klara och sitter och kollar på film i stora mässen. Och alla som har frivakt har kommit hem från staden. Ska nog ta och lägga mig efter denna ansträngande men roliga dag.


Fred till er alla!

Benjamin Fhager, babords vakt

1 kommentar:

Anonym sa...

var hittar du den loggboken