måndag, oktober 16, 2006

Sätta schema på bloggnadet

Ja alltså, jag tänkte att det kan vara bra att börja blogga lite igen, kan blir bra att ha lite reminders vad ja gjort egentligen, burkar stå still i huvudet på söndagar när mina föräldrar frågar vad ja gjort i helgen, inte för att ja har haft tråkigt eller gjort något ointressant utan mer för att ja har ett vädligt kort minne ibland.. :P

Tänkte hur som helst att ja ska blogga varje måndag, onsdag och en dag under helgen, kanske två tom om det hänt mycket saker, så titta in mån, ons o söndag så ska ni ha något nytt att läsa :)

Men ska ja berätta lite om den senaste tiden då. Jo alltså ja jobbar ju som alltid, tränar, är allmänt off på vardagarna, ska förövrigt åka till Norge med jobbet på onsdag och ta lite bilder till en kommande folder jag skall hålla i utvecklingen för, jippie..
Ska nog ta o lägga upp de bilderna på bilddagboken, bdb är ruggit bra annars, kul att se alla bilder folk tar.

Helgen dåå, jooo fredags var jag ute på donsö på första gången för länge sedan, nej vi gick inte till Trädgårn, de blev lite strul eller nåt, synd iallafall, men jag är inte ledsen för de för det var en snubbe, Liam någonting som snackade ute på donsö, (han har förövrigt varit med och spelat huvudrollen i Sökarna, samt varit inblandad i Sveriges störta värdetransportrån) det var riktigt intressant att lyssna på honom.

Efter mötet så bestämmde vi oss för att gå och basta, ruugitt skönt var de, vi bastade länge, och badade, nog sista badet iår, men de kändes härligt att känna det iskalla saltvattnet igen. När kvällen närmade sitt slut begav jag, julia o affe hemåt efter vi suttit hemma hos johan någon timma o fikat.

Lördag japp.
Lördag var en mer aktiv dag för mig än vad de brukar vara, jag jobbade i trädgården lite, var och tog upp våran lilla båt på land, och lagade en cykel punktering. Ja oj vad viktig ja var.
Sen tog ja bort ett par länkar på min "nya" klocka som jag fått också.

Angående den hära klockan är lite sådär roligt, det är en Breitling, en modell som kanske kostar 150 tusen i affären om du köper en äkta såklart. Jag fick den en dag av min arbetskamrat Fredrik, då han letade i sin låda efter ett papper jag skulle ha så tog han upp en klocka, "Här får du", va säger man, tack änna.

I Lördags var vi hemma hos julia på kvällen, affe o emanuel hade varit där o bakat sedan 18.00 och vi kom dit o gjort klart de sista av deras bak. Dom hade gjort massa skumma saker, bullar med diverse mat-innehåll och andra härliga saker.
Jag tog på mig posten att fixa ihop lite käk för de va ett gäng som inte hade ätit något, jag, ilsh, julia och såsmåning om Jessica gick och handlade mat (vi mötte jessica på valand).

Jag köpte en grillad kyckling, 3 paket gräddsås (obs endast 5% fett) och två paket wook grönsaker. Köpte även en flaska med oston sauce som ja sett min mor ha i när hon gör den här "grytan".

Ja, du steker upp allt sådär o sen häller du i såsen o de, vet inte, tror man ska ha kanske 2 paket sås och något som ger de lite lösare om man ska göra det nån mer gång, blev ganska fast, men ja tyckte smaken inte var helt dum. Lät inte så från de andra heller (kan ha fel, dom kanske inte vågade säga något om min mat.. ;)

Vi åkte hem ganska tidigt då nils och johan skulle med åmbåden klockan 01.15.

Det var de som hände i helgen, hörde att jens skulle rappa ute på donsö på förmiddagsmötet, vore najs o vart där kanske men får se elefant i helgen istället!

ELEFANT LÖRDAG DONSÖ CAFÉ 20.00 BE THERE!

Jag hade tänkt att ha en sånd är punkt om något seriöst där ja skrev om mina tankar men kommer inte på något seriöst just nu, får göra en egen blogg omd et imorgon kanske, får väl se, men ja allt för nuet.



Kärlek är svårhittad i dessa mörka höstveckor, funderar att köpa en bunt me rosor o ge till folk ja tycker se dystra ut. Vore najs

Inga kommentarer: