måndag, augusti 21, 2006

Försov mig, missat två dagar och dags för något massivt

Ja, sitter nere på jobbet just nu och påbörjar denna blog, tänkte ta skriva om de två dagarna som varit. Jag tänkte ta upp lite andra saker också såsom dagens mp3, ta igen de dagarna jag missat med ett album, plus lite lösa bilder.



Donsö i lördags kväll då ja kom ut


Lördags:
I lördags var det dagen efter Elins party, det blev en otroligt lugn dag då jag under flera tillfällen var nära på att somna för då vi sovit 4 stycken i Elins pappas säng inte fått speciellt mycket sömn, och den sömn vi fått inte varit speciellt bra.

Hur som helst begav jag mig ut till Donsö på kvällen för att snacka lite med gubbsen och se en go rulle vi pratat om "Brick". Kom väl ut runt 8 snåret och sen hängde vi på källaren i någon timma innan vi gick hem till Benjamin och såg filmen. Vi hade lite strul med hans dator då vi skulle koppla in den till TVn men vi löste de till slut.

Filmen Brick var faktiskt helt okej, för att vara en 8.0 på IMDB.com -> Brick hade jag rätt höga förväntingnar men jag visste att den skulle var psykad då trailern var lite skum. När filmen var slut hade en del redan gått från benjamin medans den var igång då man behövde vara ganska skarp i sinnet för att orka förstå filmen då den var relativt komplicerad. Jag tog båten och åkte hem.

Hemma i fiskbäck ringde jag Matte (Mathias Ahdrian) och blev upphämtad av dom, fick veta att Sam hade köpt sig en bil, alltså den jag blev upphämtad med, filip eller johns gamla golf. Den var riktigt fin faktiskt. Hur som helst stog vi på hamnplan en bra stund men sedan åkte vi till Mission.

Vid mission mötte jag Jens o Isabel jag blev glad att se jens för det händer alldeles för sällan nu för tiden. Jenny var också där och kom glatt skuttande (benjaamin ja.. :) för att säga hej. Hon sa att hon behövde låna en ficklampa, så jag sa ja, det kan du få göra. Vi gick iallafall från mission och hem medan de andra drog iväg med bilen.

När vi hämtat ficklampan hemma hos mig gick ja med ner till hamnen för att säga hejdå och så, men de slutade med att vi blev sittande där säkert 2 timmar bladdrande och filosoferande om allt och ingenting (tycker om de uttrycket mycket, allt och ingenting alltså..) tills hennes mamma ringde framåt 4 snåret och hon begav sig hemåt.

Jag som själv hade sovit 2 dåliga timmar hemma hos Elin och inte sovit nåt under dagen gick hem och slocknade direkt ja la mig ner i min säng, var riktigt härligt att vara så trött.


Söndags:
Okej, söndag. Telefonen ringer sådär otroligt irriterande runt 1 nån gång och jag ungefär kastar mig upp och svarar. Jag har faktiskt inget minne av vem det var eller varför personen ringde men jag fick nog inte ut något speciellt av samtalet. Hur som helst går jag upp och märker att mamma och min minsta syster emma håller på att laga middag, det värmet gott i hjärtat. Färskpotatis och kycklingbröst i en god sås, rikligt möra och otroligt god smak, mor min hon kan!



Simba i svart (klicka på bilden)


Men sen då, just ja, jens ringer och säger att vi ska till Donsö, dels för att Johan fyller år (GRATTIS JOHAN IGEN) och för att han som gör rösten till Simba i lejonkungen ska ha en konsert där ute. Ja kommer inte på hans namn nu men när jag berättade det för mamma sa hon att min moster brukade umgås med honom förr, eller om det var nu. ja. Vi får iallafall en riktigt bra konsert där han kör lite sköna låtar, ruggit bra röst hade han.

Ska säga att Affe kom ut också, vi trackade ganska mycket på honom, kände mig lite taskig, men han får ta de med de han gjort lixom, din lilla player affo ;)

Efter konserten gick vi ner till källarn och tjötade ett bra tag, framåt 12 så gick vi ner och tog en döing. Ah, det var härligt. Jag var dock lite besviken på att vi bara hade de dåliga silver kolet så vi inte riktigt fick igång pipan. Ska nog åka in och köpa både tobak och kol som en donation utav mig för blandfrukter är nästan slut.

Det var nog det tror jag, halv 2 åkte jag, sebbe och jens hem och ja gick hem för att sova då ja skulle upp idag. (Måndag)


Idag, Måndag.
Än så läge har jag inte gjort mycket mer än att sitta nere på kontoret och hjälpt fredrik. Det känns bra att tjäna lite pengar och förhoppningsvis kommer det bli mer till hösten. Anton kanske kommer hem idag då blir de att åka ut till donsö igen tror jag, va ett bra tag sen vi dega o så. Men mer ikväll.



Okeej, ja har jobbat hela dagen, gjort bort mig lite på jobbet genom att nästan slarva bort en persons hela privata map. Hur som helst kom Nils, Benjamin, Adam och Erik in till stan idag, vi drog runt i stan o ja hade väl tänkt att köpa något först men hittade inget speciellt intresant. Vi avslutade dagen med att äta mat på 14 m2at [fjortåen kvadraat maaat] med lite goda nudlar o sånt, åkte hem och ska nog ha en skön kväll hemma för en gångs skull.



Vi körde lite SMK på vägen till stan


Okej, dags för albumet jag lovade. Idag kommer Jens stora idoler upp. Ett kristet Soulband som är helt ruggiga. Nämlige Soul Clinic! och här är deras album "Keeping The Commandments"


klica här för att öppna en ny sida med alla låtarna som är på skivan

På skivan är det låtarna
4.45
The Question
Praisy (Uhh Ahh)
Yes Or No
Hey (What You Doing)
What Do You Do?
Goodtime
Goodtime Part II
More Of Your Ways
New York To Oslo
Oh Jesus
Luv Ya Luv Ya Luv Ya
More And More
Soultrain



Som sagt, massivt, mycket roligt ja :) Nu längtar jag bara efter snön... ville köpa skidor idag, Elin ja kommer så fort det finns snö! :) kärlek a

Inga kommentarer: