söndag, augusti 13, 2006

Snook, Petter, DJ-SM & Frizon!

Okej.. jag sitter nu här efter ha kommit hem från festivalen frizon som har varit riktigt fet alltså, lätt top 3 av händelser i sommar.

Men okej, tisdag var de här senast, va hände sen då...

Onsdag:
Jag packade klart mina saker ja skulle ha med till frizon så att jag slapp tänka på detta senare eller dagen efter då vårat tåg skulle gå 06.02 till Örebro.
Var och jobbade och var sedan hemma några timmar innan ja åkte ner vid 6 snåret för att hämta Nils, Benjamin, Affe & Adam som hade tagit båt med sin packning osv till frizon (adam var den vänliga chauffören). Vi begav oss in till bananpiren där SLS var de första bandet som skulle spela.

Efter vi varit och lyssnat på SLS som spelade riktigt het musik var de flera saker som stog på listan.

*DJ-SM
*Snook
*Petter


DJ-SM var riktigt kul att se och det som var roligast var att se att det är en ny person påväg in i scenen, kommer inte håg vad han kallade sig men han var ruggit nyskapande och verkligen inte speciellt gammal men det var ruggit att lyssna på. Kid Sid vann tävlingen för tredje året irad.

Snook hade sin konsert på stora scenen på bananpiren och de va helt klart kul att se dom igen men dom har verkligen gjort bättre spelningar. (Jag och Jens var och såg dom innan sommaren på Respekt, den showen va klart bättre än denna)

Petter! jag är inte ett speciellt stort fan av Petter, tycker en del av hans låtar är riktigt heta men han är ingen artist jag lyssnar på som tex snook där skivan rullar väldigt ofta.
Jag säger bara, missade du denna konserten så ska du vara ledsen! Petter gjorde en otroligt bra show och hade massa roliga gästartister såsom Kaah, Eye n Eye och tro det eller ej KEN RING!
Alltså sveriges gangster! Hela publiken vara flippade när han kom fram på scen under sin handuk, vi trodde först det skulle vara tomas rushiak som skulle gästa, (mer troligt en Ken) men när han slängde av sig handuken som hängde runt huvudet o ropade att Ken ring är tillbaka i huset flippade hela publiken. Ett plus på denna konserten var också att vi stog vid nåra roliga tjejer dansade lite för oss. (tror benjamin blev kär)

Efter konserterna åkte vi in till stan där jag först hämtade upp Elin som skulle sova hos mig då hon också skulle ta 6 tåget och det är väldigt jobbigt att ta sig från öckerö såpass tidigt och sedan släppte av gänget som skulle sova i Nils lägenhet. Efter de åkte vi hem och jag och Elin hade en härlig pratstund i småtimmarna tills vi tänkte att 2h sömn är bättre än inget.


Frizon, torsdag
När vi väl lyckats ta oss iväg med tåget klockan 6 då vi efter en stunds pratade med en full stockholmare i 40 års snaret kom vi fram till örebro vid halv 9, våran buss skulle inte gå fören klockan 10. Vi gick till mataffären och jag å benjamin köpte var sin "Natur diet", en godisbit som skulle ersätta en hel måltid, vet inte om den funkade men eftersom jag bara ätit en kanelbulle på centralen var den god.
Vi kom fram till festivalen och tillslut fick vi upp vårat tält runt 11 snåret. Vi gick runt o fixade lite käk osv.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände den dagen, kan vara att jag har sovit mindre än 5h varje natt och 2h denna natten också, men hur som helst, ja! nu vet jag, vi var runt hela dagen o hälsade på folk o så, och vi gjorde en härlig Badislang, alltså bad i slang där vi hade ett härligt vattenkrig i säkert 1 timme. Det roliga var att dom visar en film med lite av vad som hänt på festivalområdet på 7 mötet varje dag och Adelin hamnade med där när hon hade en liten fajt med någon snubbe. Saken är bara att dom fortsatte kanske någon minut efter alla andra gått och slutat, och då precis kom mannen med filmkameran.
Annars gjorde vi inte något över det vanliga den dagen, var runt och kollade på banden på kvällen och hängde lite på discot, det var roligt.

Fredag:
Vi vaknade precis lagom till frukost, sisdär 10:20 (frukosten stänger 10:30). Mitt minne är inte för starkt alltså, vi var iallafall och badade denna dagen vid ett ruggit fränt kalkbrott där det var kristallklart "medelshavs" vatten och stora kanter över allt där man kunde hoppa. Wikberg, okänd och Nils ställde till med lite volter o så där och publiken hissnade.

Vi var på en norsk rappare som var där, han va riktigt het faktiskt, iallafall hans beats, eller snarare instrumentals han körde på. Annars drog vi runt denna kvällen lite slöare än kvällen innan då vi röjt loss lite på discot o så, men hur som helst sen framåt 3 snaret blev vi hängade i Sandras & Emmas husvagn där vi satt en go gäng och sjung massa låtar, några i kano o andra inte, grannarna kom in och ville var med, det var faktiskt riktigt kul.

När dom skulle sova där i husvagnen drog vi iväg i ett tåg och gick och sjöng för folk, gick in i husvagnar och ställde oss runt klungor. Hah det va grymt tills en snubbe kom och skrek massa på oss typ "Jag har tagit sömnpiller, har inte sovit något bla bla bla" men han sa aldrig att vi skulle sluta, hur som helst var vi rätt trötta på det och alla begav sig sakta tillbaka till sina boenden. Lägesrapporten denna natten var vag.

Lördag:
Alltså, själva dagen var inte något speciellt i sig, vi tog det väldigt lungt, var på mötena, åt mat, kollade lite på diverse saker, tog det lungt i rikliga stunder. Men alltså KVÄLLEN! Yea!

Det hela började med att jag, affe, benjamin gick o köpte var sin kavaj, min var rätt frän, benjamins också men affes var mest flippad, 80 tals kavaj med lysande färger av lila, turkos och blå tror jag. hah, hur som helst så satt elin o flätade mitt hår lite innan 7 och sedan gick jag iväg till mötet som ja kom ett par minuter sent till. Talaren den kvällen var lätt den bästa jag hört på länge, ruggig komiker.

Efter mötet var slut fixade vi oss lite käk och sedan var de dags för blindside konserten, vi hade hört många som tyckte dessa var helt sjukt bra men när vi va där försökte vi flippa ur men man kunde helt enkelt inte hitta bouncet i musiken och emanjel somnade faktiskt på sin bänk sen. Vi gick där ifrån lite dystra för vi var riktigt peppade att kvällen skulle bli så flippad, men dock tänkte vi nog inte att den inte ens hade börjat.

Vid sisådär 1 snaret måste det varit begav sig vi tillbaka till tältet och affe hämtade sin sjuuuka kavaj, benis med och ja slängde av mig min basker (den var jobbig). Vi gick sedan till Sandra och Emmas husvagn där de va ett litet gäng med folk, det roliga var dock att Emma hade med sig koffeintabbletter som vi lyckades få två var av, detta var roligt i sig. Förutom nu att affe körde knallröda byxor, flippad kavaj och bar överkropp hade benjamin också en skön stil med bar överkropp under kavajen sin, men Emanjel o hans vän Robert eller oskar, blandar alltid ihop dom två, lite synd, dom hade iallfall träningsoveraller i sveriges färger, rikligt sjuka. Vi begav oss alla tillbaka till festivalområden dansande och var helt flippade, efter kanske 20 minuter kände jag att tabbletterna verkade också och man bara flippade loss inne på dansgolver på discot, det var vi som ägde dansgolvet hela natten lång kan man säga, helt sjukt var det.

Efter dom spelat sista låten på discot frammåt 5 snaret någon gång drog alla precis utanför grindarna där man gick in, det var då någon som drog igång musik, vi tog tag i det och öppnade dess förtält och fick igång lite röjj där inne, men vi drog rätt snabbt, det roliga var då att med oss i fronten gick vi med otroligt mycket folk bakom oss, säkert ett gäng på 50-60 st, gående mellan husvagnerna och flippade loss, dansade där det var musik, rusade in i fyllde husvagnar med 15-20 personer och skrämde livet ur vissa genom att banka på utsidan av husvagnen. Vi gick runt ett bra tag och hamnade till slut utanför grindarna igen där dom hade dragit igång lite seriösare musik och ett stort gäng folk stog och dansade och hade det trevligt, vi satte oss ner i några brasse stolar och var nöjda med vår prestation av kvällen och den senare färden att härja bland husvagnarna.

När klockan närmade sig 7 begav vi oss till tältet och hämtade handdukar för att duscha, vattnet var riktigt varmt och skönt och efter de satte vi på oss nya sköna kläder som inte var genomblöta av svett. Vi gick inte runt för länge innan vi gick till tältet o la oss och pratade ett tag, man kände dock koffeintabletterna fortfarande verka lite men vi var helt utmattade så vi deckade frammåt halv 8, 8 nån gång.

Söndag
Ja nu är vi idag, jag sitter här, efter vi totalt slagit sönder vårat partytält vilket var roligt och åkt tåg halvsovande från örebro väntar jag nu på att nästa vecka ska börja, jag längtar lite efter att ta en go döing me gubbarna, ska nog föreslå det imorgon.



Jag har själv inte tagit några bilder från frizon men min underbara vän Sofia har tagit över 1000 bilder och ja tror säkert hon lägger upp några på sin bilddagbok, här är adressen: Länk, klicka här



Mikaela drog dock den hetaste kommentaren under vattenkriget då hon menade hur man fick en smalare stråle, men vi såklart tolkade det annorlunda.

"Micaela - Hur gör man den lång?"


Annars vad säger man, underbara dagar som kommer förgylla mitt minne så fort det kommer tillbaka efter lite sömn, blir en skön rulle innan jag däckar i min säng, ska bli skönt.

Fred, ut!

Inga kommentarer: