måndag, augusti 07, 2006

SMK!

Efter jag suttit hemma och surfat in på Göteborgskalasets hemsida fick jag se att Slagsmålsklubben spelade på bananpiren ikväll, jag blev jätte glad.

Johan hade ringt tidigare och frågar ifall jag va peppad på att åka in till staden för emma skulle vara där o se nått band, men ja va lite osäker. När jag såg att SMK skulle spela var de dock inget tvivel längre!

Vi kom in runt 22.00, då spelade Eskobar på stora scenen, ett typiskt band som har haft en del "radiohittar" fast som man aldrig kan namnet på, ett band som fungerar helt okej som bakrundsmusik.

Jag och benjamin bestämde då att vi skulle försöka få så mycket ögonkontakt med tjejer som möjligt, det var roligt, efter en stund var vi väl uppe i kanske 10st var, vi pratade inte något hur många som vi fick blickar av men eftersom båda spanade runt våran klunga som hökar fick vi väl något liknande båda två, jag blev glad av vissa jag fick faktiskt.

Men då SMK! Vi gick in i tältet som är brevid stora scenen på bananpiren och det var otroligt mycket folk i alla dess genrer, vi stog brevid en riktig syntare och jag blev rätt avundsjuk på hans kritvita snelugg som följdes utav ett totalt rakat undre. Det var otrolig stämmning där inne och när dom kom in på scenen skrek hela publiken.

Dom körde en sisådär 5 låtar, tror jag, och vid vissa tillfällen då dom körde låtar som många kände igen gungade! faktiskr hela piren, så ifall du stog still på marken kände du att det gick som vågor.

Förutom en otroligt bra konsert av SMK som verkligen skakade hela göteborg med sin spelning ikväll hade dom dels otroligt roliga mellantal där dom väldigt ofta dissade Bo kaspers orkester, tex genom att sjunga lite av en sång eller att säga när dom skulle spela sin "sista" låt att "-om vi skulle vara bo kaspers orkester skulle vi antagligen säga, detta är låt nummer slut." Dom skrek också ut namnet några kommer, väldigt komiskt tyckte vi som var där.

Efter dom kört alla låtarna körde publiken självklart en gång till och dom gick in och körde lite extra låtar, till min stora förvåning kom en hiphop takt igång på trummaskinen istället för deras vanliga elektroniska uns uns uns trummor. Det var då CK som var med som gästartist, det var reeeeedigt fränt att se han köra tillsammans med SMK, jag blev helt lyrisk och glad för detta, dom körde en riktigt fet låt med honom där ett par i SMK backade honom, jag fattade först inte att de var CK men efter ett tag så förstod jag detta.

Kvällen blev otroligt lyckad med denna spelningen och jag är så överglad hur dom rockade scenen ikväll, CK gjorde en bonus klart! Spelningen och kvällen får en klar 5a av 5 möjliga!

För er som inte vet vem CK är så har han gjort låtar såsom "På rosa moln" och "Dixie", jag lägger Dixie och På rosa moln som nattens mp3or så nu kan få ett smakprov utav honom.

Nattens mp3or:
CK - Dixie Ladda ner!
CK - På rosa moln Ladda ner også!

Lite lugnare parti, men fet bild


AHHARH!! SMK!


CK Visar stilen, fet rapp jaoow!!



Allt för denna underbara kväll!

Inga kommentarer: