tisdag, augusti 15, 2006

Larm.

Alltså, okej, det var en riktigt bra kväll, jag var peppad, de skulle bli härligt med en go film och lite skön hangarounding på donsö men vaddå vad händer..

Ska ta det från början.

Vi har köpt en ny båt i år, båten i sig är riktigt bra, går stabilt, är snabb och funkar fin fint att sova i. Jag har haft den ett antal gånger och börjar känna mig bekväm att ta den själv, tom i tilläggningarna. Men här kommer poängen, det sitter ett larm på båten, ett lås som hindrar att man startar motorn om man inte avaktiverar det. Det låter ju som en bra grej, men alltså, har ni någon gång sett de mopeder som har larm? Ja, exakt ett sånt är det som sitter i båten.. Okej..

Jag o min far har aldrig använd "nödkoden" som det heter då man ska genom att använda tändningen slå in lite siffror, vi har även när båda våra fjärrkotroller till larmen fungerade inte lyckas få in denna koden vill jag tillägga. Men idag då så bestämmer sig båda kontrollerna att sluta fungera, eller ja dom fungerar dom blinkar, men det verkar som att larmet inte får någon respons utav dom. Och ja, eftersom inte nödkoden fungerar som den ska, så ja!..!:!:

Ville bara uttrycka min bitterhet jag känner nu, från att ha en redigt go kväll i tanken till att bli strandad är väl fel ord val, men ja fast på fastlandet...

Så som jacob skulle säga, Nautilock sug min långa håriga!

Inga kommentarer: