onsdag, augusti 09, 2006

Tisdag

Det har hänt otroligt mycket idag faktiskt..

Dagen började med att jag blev väckt av benjamin relativt tidigt för han sa att de var påväg in till fiskebäck så vi kunde åka handla diverse saker, såsom silvertejp och ljus till frizon. Affe och Benjamin kom in runt 12 snaret och vi tåg bilen först till biltema, sedan till backaplan där vi kollade runt ett tag och slutligen in till stan.

Det slutade med att vi köpte:
2 rullar silvertejp
massa värmelus
en pump
diverse annat onödigt

Utöver dessa saker vi köpet tillsammas fick ja faktiskt köpt ett par nya skor, en tshirt, halsband, en plåtplånbok och massa toffsar, jag är heltnöjd.

Efter vi ätit på lydias åkte vi hem och blev sittande på min altan i någon timme tror jag, mätta som bara den och med ett glas saft i handen. Vi märkte att klockan plösligt var 5 över 5, alltså 17.05 och vi fick plöstligt bråttom att göra oss iordning för att åka in till staden och kolla på NRJ festivalen.

Det var rätt många artister men dock bara två jag tyckte om, Mange Schmidt och Petter. Vi var inte där speciellt länge för i början var de ett förband som spelade säkert över en timme med massa fula covers, bandet var helt okej och kunde sin grej medans sångarna, då vill jag tillägga att den manliga halvan rappade på vissa låtar inte behärskade sin sak alls, alltså, inte alls.

Men utöver konserten vi var på gick vi runt och köpte lite gott, träffade bland annat Muffe där inne, han var inne med Emilia? tror eller, nej Emelie, heter hon. Såg också Papás och lite annat folk ja kände igen. Vi ringde dock Emilia Heed som tog sig in till stan sen för att vara med en klasskompis tror jag, vi träffade henne snabbt och hälsade på hennes kompis Anna.

Vi träffade även Carolin och hängde stundvis med Adelin, alltså i omgångar, hon kom o gick lixom. Det var trevligt. Efter vi sagt adjö till adelin på brunnsparken gick vi från beryllgatan hem till mig och blev sittande o snackande ett bra tag, och nu har dom precis lämnat mig. Nils, Benjamin och Affe.

Men tjena.. alltså glömde nästan, Nils kom hem idag, han körde rätt hardcore alltså, rakt in till stan efter båten, jag blev väldigt glad att han kom men visade nog inte min glädje riktigt, det va ruggit hett iallafall.

Och en sak till, när vi satt på bron vid kungsport i slutet av kvällen såg vi lätt en 6a, alltså hon var helt, helt ja. Naturligt vacker alltså. Dock lätt fyllda 20, men kanske inte en omöjlighet i åldersväg för mig.. vem vet, hah!

Imorgon blir de häktiskt och detta blir sista bloggen innan och tills efter frizon som börjar imogon men vi åker på torsdag 06.02, hur bra som helst.

Lite bider från dagens händelser, kvaliten är ju lite tråkig men jag är sån som inte orkar ha med mig för mycket prylar så det är tagen med min mobilkamera.

Mange Schmidt!


Petter och Eye n´ Eye


Ett faktiskt bra gatuband som körde vid avenyn


och just ja, Alexander Ahdrian ville att jag skulle säga något om honom och sebbes syster, men jag tänker inte skriva vad, allt för att göra det lite mera spännande.. ha!

Inga kommentarer: